ep·i·gram·ma [n]
1. Any witty, ingenious, or pointed saying tersely expressed.
2. A brief, interesting, memorable, and sometimes surprising or satirical statement.


Homesick







Saya rindu sekali dengan Bontang, terlebih lagi isinya.
Saya rindu duduk di obor sambil menikmati citylight dari kilang pabrik.
Saya rindu duduk di depan teras rumah Tiara sambil bercanda dan terkadang merenung.
Saya rindu gitaran di depan rumah Weni.
Saya rindu stargazing di belakang rumah sambil menikmati segelas susu coklat hangat.
Saya rindu kesiangan ke sekolah.
Saya rindu dimarahi guru.
Saya rindu bolos upacara dan sembunyi di gedung belakang sekolah.
Saya rindu rok seragam kotak-kotak biru kuning SMA.
Saya rindu baju batik hitam putih SMP.
Saya rindu bermanja-manja pada mama saya.
Saya rindu merengek-rengek pada ayah saya.
Saya rindu berbodoh-bodohan dengan adik-adik saya.
Saya rindu quality time dengan keluarga.
Saya rindu makan tekwan tanpa kecap dan sambal di HOP 1.
Saya rindu jogging lalu main basket ketika minggu pagi di GOR dan Areal 9.
Saya rindu jalanan Bontang yang masih bersih dan tidak macet.
Saya rindu Bontang, kota yang sangat kecil namun memiliki kenangan yang sangat besar untuk saya.

Libellés : ,

0 comment(s)
Post a comment


---------------- Older Posts -----------------